5 May 2012

Cerpen : Bila Cupcakes Bercinta Dengan Gitar (ii)


Keesokkan harinya setelah direject Afiqah.

“Oh, mama, saya mahu kahwin! Kahwin dengan siapa? Dengan tauke cupcakes… Oh mama, saya mahu kahwin dengan tauke cupcakes, muka cantik, mata kuyu…”

“Hahahahaha!” Mira dah gelak berguling atas lantai kedai. Nasib baik tak ada pelanggan dalam kedai masa tu.

Afiqah muka masam. Tau sangat Piejot tujukan lagu tu untuk dia. Pehlislah!

“Adoi… kesian benar aku tengok Piejot tu. Kau kahwin je la dengan dia Fiqa. Dah angau teruk sangat aku tengok mamat tu.”

“Oh mama saya mahu kahwin. Kahwin dengan siapa? Dengan tauke cupcakes! Oh mama, saya mahu kahwin! Dengan tauke cupcakes yang bernama afiqah sangat molek…”

Tak habis lagi rupanya… tak boleh jadi nie. Afiqah meluru keluar dari kedainya.

“Oooh mama tolonglah… papa tolonglah… saya mahu kahwin dengan tauke cupcakes!” Piejot masih menyanyi dengan penuh perasaan walaupun dia nampak Afiqah menuju ke arahnya. Memang itu yang dia nak.

“Awak… tolonglah berhenti menyanyi. Tolonglah!”

“Boleh…tapi dengan syarat awak kena terima saya jadi kekasih.” Piejot serius.

“Terima apa nya? Jangan nak merepek boleh tak.” Afiqah menyilang tangannya kedada.

“Ok. Kalau awak cakap terima saya dalam sebagai kekasih awak benda merepek. Marry me.

Mata Afiqah terbeliak… besar punya. Mamat nie baru proposed aku ke? Afiqah wake up!

“Saya tak pernah bercinta dengan awak nak kahwin macam mana? Boleh tak awak jangan menyanyi depan kedai saya lagi. Cari kedai lain.”

“Kalau saya nak dah lama saya cari kedai lain masalahnya hati saya nak dekat kedai nie ja atau lebih specific hati nie nak kan tuan kedai nie ja...” Piejot akhirnya berhenti menyanyi. Gitar ditangan diturunkan dan dipegang sambil merenung muka bengang Afiqah tu.

Afiqah memicit kuat dahinya. Migrain tiba-tiba. Apasal mamat nie kepala batu sangat! Degil macam lemak tepu… adoi, macam manalah aku nak bagi dia nie faham.

“Awak…” Afiqah memejam mata. Perkataan ‘awak’ tu ditekan kuat suaranya. Menunjukkan yang dia betul-betul serius.

“Pernah dengar istilah sekufu?” dia memandang tajam wajah Piejot. Piejot pun tak beralah. Anak matanya dari tadi tak berganjak dari merenung mata Afiqah.

“Sekufu? Pernah… maksud dia setaraf. Ada apa masalah dengan istilah sekufu tu?” Lelaki tu menyoal perlahan walaupun dia hampir-hampir dapat memahami apa yang bakal Afiqah sampaikan.

“Sekalipun saya terdesak nak kahwin. Saya tak akan rembat kutu rayau macam awak nie jadi suami saya. Tak akan! Tolonglah sedar diri sikit. Kalau kat rumah awak tu tak ada cermin biar saya bagi awak pinjam cermin saya. Cermin diri tu dulu sebelum ada hati nak mengorat anak dara orang.”

Piejot hanya mendiamkan diri dihina Afiqah. Pedih! Tu ja yang boleh gambarkan rasa hatinya. Tapi riak mukanya dikawal sebaik mungkin. Senyuman kecil dilemparkan kepada Afiqah.

So, masalah sekarang awak tak nak terima saya sebab saya nie miskin, kutu rayau, tak ada duit, tak kaya. Macam tu?” Piejot menyoal Afiqah.

“Ya! Dan ya! Saya suka lelaki kaya. Dah faham sekarang?” Mata Afiqah memandang tepat ke dalam mata Piejot.

Tetapi Piejot langsung tak marah. Dia cuma tersenyum. Kepalanya diangguk perlahan.

“Tolong jangan kacau saya lagi. Tolong jangan muncul depan kedai saya lagi.” Afiqah terus berpaling dari lelaki tu sebaik saja dia menghalau Piejot.

“Kalau saya sebenarnya kaya, bukan kutu rayau, ada duit. Awak sudi terima saya?”

Tapi tiba-tiba Piejot bersuara. Langkah kakinya terhenti. Afiqah masih membelakang Piejot.

“Bila awak dah kaya, baru datang cari saya.” Afiqah bersuara dalam keadaan membelakangkan Peijot. Langkah kaki diatur memasuki kedainya semula.

“Baik. The deal is on! Bila saya dah kaya saya akan cari awak dan masa tu awak kena kahwin dengan saya.” Piejot dah bertukar menjadi serius. Dia betul-betul nak memperisterikan Afiqah.

Langkah Afiqah terhenti lagi. Afiqah tersenyum, dia memandang semula ke arah Piejot.

“Mampu ke awak bertukar jadi kaya sekelip mata?” Sinis soalan Afiqah.

We’ll see…”

“Kalau tak mampu tunaikan janji. Jangan berjanji, jangan jadi munafik.” Nada suara Afiqah masih dalam satu nada. Sinis!

“Ok. Kita tengok siapa yang nak jadi munafik nanti.” Piejot pula tersenyum penuh sinis.

Wah, lawan sinis menyinis pulak diorang berdua nie.

Afiqah terus mengatur langkah memasuki kedainya semula.

Kedai kek Afiqah dipandangnya. Sebab miskin dia kena reject. “Bila awak dah kaya, baru datang cari saya.” Kata-kata Afiqah bermain-main di fikirannya.

“Kenapa perlu hipokrit  Fiqa… saya tau awak bukan perempuan jenis mata duitan. Tak apa kalau itu yang awak nak kan… awak… saya pergi cari Along sekarang jugak…” Piejot bercakap sendirian sebelum mengambil gitarnya dan meninggalkan tempat tu.

Biar betul mamat nie?? Tak kan sampai tahap nak cari lintah darat? Kacau-kacau…

-----------------------------------------------

Afiqah meneruskan kerjanya sebaik memasuki kedainya tadi. Cupcakes dalam tray yang bersusun di hias dengan aising. Tangannya berjalan tapi mindanya? Dah dibawa pergi dengan Piejot sekali. Bukan niat dia nak menghina Piejot… sungguh! Hati dia pun turut sama rasa sakit saat dia menghina Piejot.

          “Kan aku dah cakap. Kalau suka cakap suka… kan diri sendiri yang merana.” Mira tiba-tiba muncul.

          Afiqah tersentak.

          “Kau cakap apa nie?” Afiqah buat-buat tak faham.

     “Dah naik perahu nak naik trak pulak. Dah tahu nak bertanya pulak?” Mira tersenyum sinis. Dia tahu bukannya Si Afiqah tu tak faham apa yang dia cakapkan.

          Afiqah buat-buat tak tahu.

        “Aku tak tau pulak selama nie kawan aku yang sorang tu jenis mata duitan. Setahu aku kawan aku yang nama Afiqah tu tak pandang harta benda nie. Tapi pelik kan? Tiba-tiba dia jadi materialistik tadi. Kau tau tak kenapa jadi macam tu?” Mira menyindir dalam soalan.

          Afiqah diam seribu bahasa.

          “Sebab ego!”

          Terus terhenti tangan Afiqah.

“Fiqa… hati nie tak pandai menipu tau. Kalau dia suka, maknanya memang dia suka. Hati tak akan menipu tuan dia. Kalau kau tak suka Piejot tu, boleh kau terang dekat aku kenapa kau tulis nama dia atas cupcakes tu sekarang?”

Afiqah tersentak. Tulis nama Piejot atas cupcakes?

Mata dia terbuka besar bila melihat cupcakes didepan matanya. Sepatutnya dia hias dengan gambar bunga-bunga atas kek cawan tu tapi tanpa Afiqah sedar nama Piejot yang TERhias atas kek cawan tu.

Mira ketawa kecil tapi sangat sinis bunyinya... “Macam tu punya angau pun tak nak mengaku lagi kata dah suka?”

“Bukan aku tak suka tapi aku takut…” Afiqah bernada perlahan.

“Takut? Takut kahwin?? Fiqa, tak semua orang kahwin dan bercerai. Kau kena ingat cinta sejati datang cuma sekali seumur hidup…tapi sekali terlepas merana seumur hidup.” Mira menepuk perlahan bahu Afiqah. Ditinggalnya Afiqah seorang diri memberi ruang kepada Afiqah untuk berfikir.

Afiqah termangu… aku salah buat percaturan ke?

Jawapannya… memang salah!

-----------------------------------------------

Beberapa hari kemudian.

“Ting!!” loceng dipintu kedai berbunyi tanda ada pelanggan memasuki kedai kek mereka. Afiqah yang berada di kaunter masa tu sedang tunduk untuk mengambil pen yang jatuh. Sebaik saja terdengar bunyi loceng tu cepat-cepat dia berdiri dan menyapa pelanggannya.

“Selamat datang. Boleh saya bantu?” Afiqah tersenyum manis menyambut pelanggannya.

Pelangganya itu seorang lelaki yang sangat bergaya dan kemas. Dia memakai kaca mata hitam, berkemeja putih didalam dan berkot mahal diluar... nampak sangat elegan. Hensem tu mestilahkan.

Afiqah pun terpesona melihat ketampanan lelaki tu, tapi sekejap sahaja. Sebaik saja lelaki itu membuka spek matanya dan disisip didalam poket kemeja, Afiqah terkejut. Lelaki itu melemparkan satu senyuman menggoda ke arah Afiqah.

Dia!

Mulut Afiqah membulat membentuk huruf ‘O’ sambil jari telunjuknya ditunjuk ke arah lelaki tu. Riak mukanya memang nampak terkejut gila.

“Fiqa kenapa nie?” Mira pelik melihat Afiqah yang tiba-tiba jadi patung cendana depan pelanggan mereka. Mata Mira turut memandang wajah pelanggan mereka. Mira pun turut sama terkejut.

“Piejot!”

Piejot cuma melemparkan senyuman machonya kepada kedua-dua gadis yang nampak sangat terkejut dengan kehadirannya atau mungkin terkejut kerana penampilannya. Padahal dalam hatinya terasa nak gelak berdekah-dekah tengok gelagat mereka. Macam nampak hantu saja lagaknya.

Tiba-tiba Piejot meletakkan satu fail hitam berkulit keras di atas kaunter dihadapan Afiqah. Mira hanya memerhati. Riak mereka berdua dah kembali normal.

“Nama saya Faisal Irsyad bin Dato’ Tajudin Ishak.” Piejot mula bersuara memperkenalkan nama sebenarnya yang selama nie dirahsiakan.

Bin what? Dato’ ?!

Afiqah dengan Mira terkejut balik!

Piejot membuka fail tu dan di helaian pertama… “Nie senarai harta yang saya ada. Saya bakal pewaris TJI Holdings Sdn. Bhd. Untuk pengetahuan awak, TJI Holdings merupakan salah satu syarikat perniagaan yang terbesar di Malaysia dan mempunyai rangkaian cawangan di luar negara.”

Afiqah dengan Mira saling berpandangan.

Helaian kedua di buka… “Yang nie pulak senarai ladang dan tanah milik saya. Hampir di setiap negeri saya ada melabur, membeli dan menjual tanah.”

Afiqah dan Mira menelan air liur. Perghh! Kesat gila rasa.

Helaian ketiga di buka “Senarai kereta-kerata yang saya ada. Semua ada 15 buah. Dan semuanya kereta import. Hari nie saya bawak Nissan Skyline GTR saya. Ada saya parkir depan kedai cik berdua.”

Afiqah dengan Mira mata mereka membulat. Hoi! Banyaknya kereta…

Helaian keempat pulak diselak… “Senarai rumah yang saya miliki. Di Malaysia saya ada 3 buah rumah banglo dan 2 buah rumah agam. Di luar negara saya ada 3 kondo yang terletak di US, Russia dan Jepun.”

Piejot menutup fail hitam keramat tu!

“Cik Afiqah…” nama Afiqah diserunya perlahan.

“Sekarang dah cukup kaya tak saya untuk kahwin dengan awak?” soalan maut dilemparkan kepada Afiqah.

Piejot betul-betul mengotakan segala permintaan Afiqah.

“Bila awak dah kaya, baru datang cari saya.” Kata-kata Afiqah hari tu seolah-olah bergema disekeliling mereka. Afiqah dan Piejot saling berpandangan sebelum tiba-tiba…

“Bummmm!” Afiqah jatuh pengsan.

“Fiqa!!” Mira panik.

“Fiqa? Fiqa! Kau ok tak nie?” Pipi Afiqah ditamparnya lembut.

Muka Afiqah mamai… tapi akhirnya dia sedar juga dari pengsan sepenuhnya. Dan ayat pertama yang keluar dari mulut Afiqah selepas sedar dari pengsan adalah…

“Anak tauke balak mana aku jumpa nie Mira? Bapak gila kaya…”

Mira dan Piejot saling berpandangan sebelum Piejot tiba-tiba ketawa besar. Fiqa-Fiqa… manalah saya tak jatuh sayang dengan awak. Ada ja gelagat awak yang buat saya tersenyum.

-----------------------------------------------

“Sekalipun awak kaya dari Sultan Brunei saya tetap tak akan terima awak.” Afiqah bernada tegas.

Selepas sedar dari pengsan tadi mereka terus duduk semeja untuk berbincang. Disebabkan hal ini kedai terpaksa Afiqah dan Mira tutup awal. Tak pernah-pernah sepanjang mereka berniaga kedai ditutup seawal pukul 5 petang! Alasannya satu ja… Piejot punya hal.

Piejot tersenyum kecil. Matanya menatap semula mata Afiqah.

“Saya datang untuk tuntut janji awak. Ingat perjanjian kita?”

“Bila awak dah kaya, baru datang cari saya.” - Afiqah

“Baik. The deal is on! Bila saya dah kaya saya akan cari awak dan masa tu awak kena kahwin dengan saya.”- Piejot

Afiqah jeda. Tipulah kalau kata dia tak ingat. Baru sangat mereka buat perjanjian tak rasmi tu. Afiqah mengetap bibir… memang dia saja letak syarat ‘KAYA’ tu. Sebab dia ingat Piejot tu memang kutu rayau betul. So, memang mustahil la kalau tiba-tiba mamat tu boleh jadi kaya-raya tiba-tiba. Tak sangka pulak senjata makan tuan. Helah yang dia buat untuk elak dari Piejot dah ‘mengikat’ dia dengan Piejot bagi jadi lagi kejap! Kuat! Macam tali yang diikat tersimpul mati. Cis…

“Kan saya dah cakap hari tu… jangan awak pulak yang jadi munafik.” Piejot menambah lagi.

Afiqah merengus. Dia terkena lagi. Bukan main lagi hari tu dia cakap dekat Piejot jangan jadi munafik kalau tak boleh kotakan janji. Sekarang siapa yang nak pegang title munafik tu? Dia ke Piejot?

Tiba-tiba Afiqah sedar sesuatu dan dia tersenyum.

“Perjanjian apa ya? Saya lupalah… awak tersilap dengar kot hari tu. Lagipun kita tak ada sign kontrak apa-apa pun.” Afiqah tersenyum bangga. Sikit lagi dia akan berjaya lepaskan diri dari genggaman Piejot.

Riak muka Piejot terus berubah. Afiqah putar-belit fakta… mana aci! Tapi-tapi… ingat senang dia nak mengalah? Hei, nie Faizal Irsyad lah.

“Ada saksi… jangan lupa tu. Dengan saksi dia boleh buktikan kita memang ada buat perjanjian tu.” Nada Piejot penuh confident.

“Tipu… hari tu kita berdua ja, mana ada orang lain!” suara Afiqah meninggi tanpa dia sedar. Panik la tu takut kena kahwin. Haha.

“Ada! Aku saksi dia.” Tiba-tiba Mira muncul dari dapur.

“Mira? Kau tipu kan?” Afiqah menyoal untuk kepastian.

“Tak aku tak tipu… aku dengar hari tu kau cakap dekat dia bila dah kaya datang cari kau, pastu kau kena kahwin dengan dia.” Mira muka serius.

Piejot tersenyum dengan penuh bangga. Afiqah? Macam ayam berak kapur muka. Kawan sendiri belot! Mana tak frust.

“Sampai hati kau Mira...”

“Aku buat nie untuk kebaikan kau jugak.” Mira menambah.

Afiqah dah rasa nak nangis… matanya memandang Mira dengan Piejot yang tengah senyum gembira. Dia jugak yang makan hati kena kahwin awal.

“Aku pasrah…” Afiqah bernada perlahan. Kaki diatur ke dapur kedai.

“Eh, nak ke mana tu?” Mira menyoal.

Afiqah memandang  sayu ke arah kawannya.

“Nak pergi makan cupcakes sampai mati.” Kaki kembali di atur ke dapur. Hish! Tragis betul keadaan Afiqah.

Mira ketawa terbahak-bahak. Pasrah benar ayat Afiqah. Piejot pun join sekaki gelak tengok muka pasrah Afiqah.

Sebaik sahaja Afiqah menghilangkan diri ke dapur…

Thanks.” Piejot ucapkan kepada Mira.

Welcome, small matter lah… no biggie.

Terima kasih untuk apa??

“Kalau kau tak mengaku jadi saksi tadi mau mati kutu aku nak tackle kawan kau yang hati batu tu.” Selamba Piejot kutuk Afiqah.

No hal… aku buat tu pun untuk kebaikan dia jugak. Kalau aku tak buat macam tu aku berani jamin sampai ke tua dia tak kahwin.”

Piejot ketawa.

“Apa pun aku harap lepas nie kau jaga baik-baik Fiqa… dia tu la satu-satunya kawan aku dunia akhirat. Lepas kahwin nanti, kalau dia datang mengadu dekat aku kau ada jentik dia hujung kulit pun… siap! Memang almarhum kau lepas nie.” Mira menggugut Piejot.

“Kau tak cakap pun, tu la yang aku akan buat. Aku akan jaga kawan kau tu baik. Kesayangan tu…” Piejot mengaku.

“Tapi minah tu kepala angin sikit. Pandai-pandailah kau handle dia nanti.”

“Beres… taulah aku nak diamkan dia macam mana nanti.” Senyuman nakal terbentuk di wajah Piejot.

Mira ketawa… faham apa yang Piejot cakap. Ala, hal orang kahwin… sendiri mau fahamlah. Haha.

“Ha, kutuk aku!” Kepala Afiqah terjengul dari pintu dapur.

Ketawa mereka bersatu.

-----------------------------------------------

“Sayang…” Piejot menyeru lembut isterinya. Pinggang isterinya dipeluk dari belakang. Dua minggu bergelar suami kepada Afiqah merupakan saat paling gembira baginya. Afiqah memang isteri yang baik. Sempurna serba-serbi layanannya buatkan hati Piejot bertambah sayang kepada Afiqah.

“Hurmmm abang sayanggg…” Afiqah menyahut.

Remember our love story?

For sure yes! There’s a guy who loves to sing in front of my shop… and his voice was very tunable and melodic.” Afiqah memandang wajah suaminya.

Piejot apa lagi senyum macam tak cukup gigi! Lebar tu luar biasa. Yalah, orang tersayang puji la katakan.

“Tapi itulah… dia tu kutu rayau. Tauke kedai cupcakes tu pun tak nak dekat dia.” Piejot bernada sedih.

Afiqah dah mula serba-salah.

“Abang dah janjikan tak nak ungkit pasal kutu rayau tu. Enough is enough. Fiqa dah mintak maaf kan? Lagipun tak ada niat pun nak hina abang masa tu.” Nada suara Afiqah yang pula bertukar sedih.

“Ala, nak gurau sikit pun tak boleh sayang abang nie. Tapi kan akhirnya, kutu rayau nie jugak yang jadi your forever love hubby kan sayang kan?”

“Ala, nie special case… kutu rayau nie bukan sebarang kutu. Nie ketua segala kutu! Pandai menyanyi, pandai mengorat and and kutu paling hensem pernah Fiqa jumpa.” Besertakan dengan tu senyuman paling lebar Afiqah tunjuk dekat suaminya. Suara pun dah ceria balik!

“Pandailah dia nak gula-gulakan hati abang ek?” Hidung comel isterinya dicuit.

Afiqah tersenyum senang. Bahagia!

“Nasib baikkan Mira buat macam tu… tidak mesti kita tak kahwin.” Tiba-tiba Piejot bersuara.

“Buat apa?” Keningnya diangkat sedikit.

“Jadi saksi kita. Bukan betul pun dia…” Piejot terdiam.

Spontan Afiqah bangun dari dakapan suaminya. “Abang berpakat dengan Mira la hari tu? Maknanya tak ada siapa pun yang jadi saksi sebenarnya? Abang tipu Fiqa!” Afiqah melenting.

“Adess, terlepas cakap la pulak…” Piejot menepuk perlahan mulutnya. Punya lama dia simpan rahsia nie boleh pulak terlepas cakap! Suwei betul mulut nie.

“Sayang let me explain…”

“Apa sayang-sayang?”

“La, dah abang sayang sayang, abang panggilah sayang.”

Afiqah berdiri membelakangkan suaminya. Tangan disilangkan ke dada. Mukanya masam. Protes!

Piejot cuba memujuk isterinya… dipeluk Afiqah dari belakang. Dagunya diletakkan di atas bahu Afiqah.

“Kita patut berterima kasih tau dekat Mira. Kalau bukan sebab dia punya plan spontan tu maybe kita tak akan kahwin. Maybe abang akan frust sebab tak boleh tackle minah yang berani tarbiyah abang pasal perintah Tuhan guna ayat mak saya cakap, mak saya ajar, mak saya pesan tu kat tepi jalan tau. Perempuan yang sound abang tu first love abang tau. First time tengok terus jatuh hati… macam nak gila abang angaukan dia.” Piejot mula bercerita mahu memujuk isterinya.

Afiqah masih keras macam batu. Padahal hati dah cair dengar ayat suaminya… dia nak terus mendengar lagi.

“Empat bulan tau abang cari peluang nak dekatkan diri dengan perempuan tu sampai terpaksa menyamar jadi kutu rayau bagai pastu masa first time abang luah perasaan dekat dia, dia reject abang macam tu ja. Siap suruh abang balik makan ubat halusinasi lagi sayang tau. Makan dalam abang hari tu… dah la sikit punya lama nak cari keberanian nak tegur dia, lepas tu dia reject abang macam halau anak kucing ja, sayang.” Piejot bernada sedih… sedih yang dibuat-buat.

Afiqah dah nak gelak. Tapi sedaya upaya ditahan…

“Lepastu sayang tau… dia reject abang lagi buat kali keduanya. Dia cakap sebab abang miskin… abang tak kaya dia tak nak kahwin dengan abang.”

Afiqah mengetap bibir. Dia paling benci bila suaminya ungkit pasal kes tu.

“Abang… enough. Boleh tak jangan ungkit pasal tu lagi? Fiqa tak suka.”

Piejot tersenyum… tau sangat kelemahan isterinya. “If that the case… sayang pun tak bolehlah marah abang dengan Mira.”

Spontan Afiqah berpaling mengahdap suaminya. Kini mereka bertentangan.

“Tu lain kes. Tu menipu. Mana sama.”

“Abang tak kira… bagi abang sama ja… dah tak nak gaduh-gaduh pasal benda kecik nie. Kita dah selamat kahwin pun. Tutup kes. Kita buka kes baru pulak… kita bukak kes nak tambah ahli keluarga pulak. Jom tidur.” Tangan Afiqah diraih dan ditarik perlahan menuju ke katil.

“Tak nak! Abang tipu Fiqa…” Afiqah menampar perlahan tangan suaminya.

“Sayang abang nie kan memang degil kan? Tak pa abang guna cara lain pulak.” Terus dicempungnya tubuh isterinya. Ala, ringan jer…

Afiqah terjerit kecil. Berusaha melepaskan dirinya.

“Shuhh…”

Lampu bilik terpadam dan Afiqah terdiam.

“Tapi minah tu kepala angin sikit. Pandai-pandailah kau handle dia nanti.”

“Beres… taulah aku nak diamkan dia macam mana nanti.” Senyuman nakal terbentuk di wajah Piejot.

Mira ketawa… faham apa yang Piejot cakap. Ala, hal orang kahwin… sendiri mau fahamlah. Haha.

Pernah tengok cupcakes bercinta dengan gitar? Dua benda berbeza tapi kalau digabungkan boleh ja… jadilah cupcakes berbentuk gitar… hehe…


Tamat! :)


P/s : Haha, Afiqah kejam kali nie… hurmm, cerita nie sebenarnya pasal Afiqah yang takut nak kahwin plus kepala batu nak mengaku yang dia dah jatuh hati dengan Piejot anak orang kaya yang sanggup menyamar jadi kutu rayau semata-mata nak tackle Afiqah. Tapi last-last kena jadi orang kaya balik baru Afiqah terima dia. Keh3. Hurmm, apa yang saya cuba sampaikanlah kan dalam watak Piejot tu… just be yourself… tak perlu nak berpura-pura jadi orang lain. Sebab semua tu buang masa ja. J

Untuk awak cik Afiqah Bakri. J UiTM dihatiku… muahh.


30 comments:

  1. piqah:errr???kepala angin???hahaha.....terasa I....<3

    ReplyDelete
  2. suke-suke....
    cumeelll jew.....

    ReplyDelete
  3. hahhaa~ nasib baik lawak, kalo x nak cari kat mana ni cerita nk ilangkan stress.. hee~

    p/s: alhamdulillah, harini abes paper Physiology.. yeay!

    ReplyDelete
  4. @cikDr.Farhah

    really??congrats habis paper exam tadi...physiology bunyi macam payah jer..huhu...

    lawak??ngee...tujuan tulis mg utk tlg org lain hlgkn stress...hehe :)

    ReplyDelete
  5. akak buat la cerpen bru.. ;)

    ReplyDelete
  6. @nurul najwa

    dlm proses la dear..suka dgn cerpen ek? :)

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum, zana.. Afiqah materialistik. HAKHAKHAK. Dalam cerita ni jer lahh. Kat luar diaa baik [Ayat kever takmau kena sepak ngan pikah. HEHE]

    By the way, cerita yang sangat menarik! I'm luvin it ;]

    ReplyDelete
  8. @emeliena

    w'slm.. kawan piqah ek? haha...kat luar dia x materialistik...saja ja buat cam nie.. huhu...

    Thanks sb sudi baca n luv it... terharu.. =')

    ReplyDelete
  9. piqah: tu roomate aq tu zana...hahaa
    eme:sepak mau??hahha

    ReplyDelete
  10. @Anonymous

    roomate hang? la, maknanya aku pernah jumpa lah? huhu, x perasan la yang mana satu wei... :(

    ReplyDelete
  11. piqah:a'ah....pnah lew...yg putih tu...dia slalu ada kat blk time hang pi......hahaha

    ReplyDelete
  12. @Anonymous

    ooo, ya ka?aku x perasan la wei...hehe.. ;)

    ReplyDelete
  13. @anis farzana
    hang mmg.....hahahaha.........cpt lah update cita KJ tuuuuu.<3

    ReplyDelete
  14. @Anonymous

    amboi...cer sabor sikit... tak lari KJ tu... haha...

    ReplyDelete
  15. Hahhh, tak perasan pun haku ? Sobb sobb. AFIQAH BAKRI.... nampak sangat siapalah diriku INI. hakhakhak. Nak merajuk dengan ZANA. I pung tak ingat gak you yang mana satu.. Nanti kita lepak masa hangpa mai merbok ramai-ramai naa .kehkehkeh ;p

    ReplyDelete
  16. piqah:sapa kata KJ lari???hak hak hak.......:P

    ReplyDelete
  17. @emeliena

    alololo...emeliena jgnlah merajuk nanti cepat tua... x awek muda dah.. :( tu la hg putih sgt mesti aku nmpk cam dinding blk tu yg x nmpk emeliena masa gi blk sana... huhu.. x pa nanti kita lepak sama2 bila piqah mai merbok... aku on ja. ;)

    ReplyDelete
  18. @anis farzana
    cheeeseee cake hangpa 2 org....hahahaa...aq maybe pi bln 6.:)
    eme: toksah dok wat tacing sNGat lar kannn...hahaha

    ReplyDelete
  19. @Anonymous

    haha..mcm2 la der... bln 6? bapa aribulan :) eme dia tacing2 manje jer tu... hak3

    ReplyDelete
  20. @anis farzana: hahaaahahah.......lawak2......xtau lagi brpa ae bln.nnti konpom, aq bgtau hang ek.......;)

    ReplyDelete
  21. @Anonymous

    insyaallah aku ok ja klu x da papa mslh.. :)

    ReplyDelete
  22. ayat fikah reject pijot tu perghh tertusuk sampai ke dlm hati . Pape pon best

    ReplyDelete
  23. Replies
    1. Thanks farhannan.. Komen semua cerita2 saya. :D

      Delete